Zelf beoordeling


Leervaardigheid


Conclusie

Cijfer
LV1: Je leerproces begrijpen (zelfkennis)
Ik weet van mezelf dat handtekenen niet mijn sterkste kant is, ik ben daar nog nooit goed in geweest. Iets wat bij mij ook aandacht kan gebruiken is het vak statica, ik loop een beetje achter maar werk eraan om dat weer bij te werken. Als ik doorzet zoals ik nu bezig ben verwacht ik dat het wel goed moet komen.


6

LV2: Grip hebben op je leerproces (zelfsturing)
Mijn zelfsturing is best goed denk ik. Waar ik alleen wel mee op moet passen is mijn tijdverdeling. Omdat ik redelijk ver van school woon ben ik per dag sowieso al 2,5 uur tijd aan reistijd. Ik probeer zoveel mogelijk aan school te werken in de trein zodat ik daar op school of thuis niet meer naar om hoef te kijken. Wat ik ook moeilijk vind is wanneer ik thuis ben mijn spullen te pakken en aan school te gaan werken dat is wel een aandachtspuntje bij mij.


6,5



LV3: Analyseren, relateren, structureren
Ik maak zo lang mogelijke dagen op school zodat ik zoveel mogelijk geprikkeld word ook aan school te werken omdat ik van mezelf weet dat ik er thuis moeilijk aan kan beginnen, dat is echt nog wel een ontwikkelingspuntje bij mij. Ik denk dat het relateren bij mij ook nog wel beter kan omdat ik moeilijk kan bepalen wat er nou belangrijk is en wat niet. Ik probeer ook altijd zo gestructureerd mogelijk te werken dus dat gaat me dan ook redelijk goed af, maar er is altijd plaats voor verbetering.



7
LV4: Concretiseren
Concretiseren ben ik niet goed in. Ik vind het heel moeilijk belangrijke dingen uit een tekst en dergelijke te halen. Hier heb ik zeker nog wat oefening in nodig maar ik ben ervan overtuigd dat is ik daar inzet in toon dat het me dan goed moet lukken.


6

LV5: Kritisch verwerken
Ik ben best goed in informatie zoeken en het uiteindelijk ordenen daarvan. Bij de onderzoeken ging het bij mij ook best snel om daar resultaten te boeken.

7,2

LV6: Samenwerken
Het samenwerken in het afgelopen blok ging moeizaam. De oorzaak daarvan was dat het groepje een beetje verdeeld was en het moeilijk was om te zien wat er nog gedaan moest worden.

6






Verbeterpunt 1: communiceren

S
het doel is om beter te communiceren

M
Ik wil vaker een moment inlassen om te overleggen om confrontaties en onduidelijkheden uit de weg te gaan.
A
Door de communicatie te verbeteren zorg ik ervoor dat er niet taken dubbel worden gedaan en de rust word behouden. Op deze manier kan ik prettiger werken en dat kan resulteren in betere prestaties en minder stress en werkdruk.
R
Het doel is door de juiste inzet en herkenning goed te behalen

T
binnen 2 blokken

Leerdoel

Beter communiceren

Activiteiten
Zodra er een onduidelijkheid is dat meteen proberen op te merken en overleggen met de rest van je team


Verbeterpunt 2: SolidWorks

S
Het beter beheersen van Solidworks.

M
Ieder blok 3 Solidworks modellen maken.

A
Het doel is te behalen naast mijn andere leerlijnen zonder dat het ten koste gaat van mijn project en mijn andere leerlijnen.

R
Het toepassen van deze activiteiten heb ik zelf in de hand en kan ik zelf aansturen. Ik geloof dat dit naast mijn normale leerlijnen haalbaar is

T
binnen 2 blokken wil ik dit kunnen

Leerdoel
Solidworks beter leren beheersen


Activiteiten
Door verschillende keren per blok een solidworks model maken en zodra ik iets niet begrijp hulp vregen bij medestudenten.


Verbeterpunt 3: Statica

S
Ik wil dit kunnen beheersen omdat deze kennis nodig is in mijn verdere studie en er aan het eind van het jaar een competentieniveautoets over gehouden zal worden. 

M
De laatste competentietoets met een voldoende afsluiten.

A
Door dit te kunnen beheersen kan ik mijn laatste competentie niveau toets goed afsluiten.

R
Ik denk dat dit gedaan moet kunnen worden zonder dat mijn andere werk eronder komt te lijden.

T
Binnen 2 blokken wil ik dit beheersen

Leerdoel
Krachtberekeningen beheersen


Activiteiten
Opdrachten maken uit het staticaboek en de bijlessen bijwonen en de colleges van Dhr. Velraeds bijwonen. Verder zal ik ook gebruik maken van de bijlessen aangeboden via de Educasie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten